முஸ்லீம் பெண்கள் ஆண்களுடன் சேர்ந்து வேலை செய்யலாமா?

முஸ்லீம் பெண்கள் ஆண்களுடன் சேர்ந்து வேலை செய்யலாமா?

முஸ்லீம் பெண்கள் அரசாங்க மற்றும் தனியார் அலுவலகங்களில் பர்கா / ஹிஜாப் வகையறா அணியாமல் ஆண்களுடன் சேர்ந்து பேசுவது, வேலை செய்வது சரீயத் சட்டத்திற்கு விரோதமானது, பெண் அவ்வஆறு வேலைசெய்து சம்பாதித்து அந்த சம்பளத்தில் வாழ்வதும் ஷிர்க் / ஹரம் என்றெல்லாம் தாருல் உலூம் தியோபந்த் (Darul Uloom Deoband) என்ற முஸ்லீம் அமைப்பு ஃபத்வா கொடுத்துள்ளதாம்.

முஸ்லிம்களுக்கு இட ஒதுக்கீடு வேண்டும் என்றெல்லாம் ஒருபுறம் கேட்டுவரும் நிலையில், இவ்வாறு ஃபத்வா / தடை போடுவது பிற்போக்கானது, என்று முஸ்லீம் பெண்களே கூறியுள்ளனர். இஸ்லாமிய நாடுகளிலேயே, இத்தகையக் கட்டுப்பாடு இல்லை என்கின்றனர்.

“ஏதாவது ஒரு இஸ்லாமிய நாட்டின் விமானப் பணிப்பெண்ணை ஹிஜாப் / பர்தாவோடு இருப்பதைக் காட்டுங்கள் பார்ப்போம். எனக்குத் தெரிந்தவரையில் சவுதி ஏர்லைன்ஸ் ஏர் ஹோஸ்டஸ்கள் கூட அத்தகைய உடை இல்லாமல்தான் பணியாற்றுகிறார்கள்”, என்கிறார், லக்னௌவில் கணினிதுறையில் வேலைப் பார்க்கும் ஷபீனா பர்வீன்.

இப்படி செய்திகள் வந்து கொண்டிருக்கும் வேலையில், திடீரென்று, தியோபந்த், “நாங்கள் ஃபத்வா எதுவும் புதியதாகக் கொடுக்கவில்லை. விளக்கம்தான் கொடுத்திருக்கிறோம்”, என்கிறார்களாம்!

No ‘fatwa’ against working women, says Deoband
12 May 2010, 1855 hrs IST,IANShttp://economictimes.indiatimes.com/news/politics/nation/No-fatwa-against-working-women-says-Deoband/articleshow/5922300.cms

NEW DELHI: Darul Uloom Deoband, India’s foremost Islamic seminary, Wednesday denied asking Muslim women not to work along with men and said it only suggested that working women should dress “properly”.  “We had only given an opinion based on Sharia that women need to be properly covered in government and private offices,” said Maulana Adnan Munshi, spokesman for the seminary in Saharanpur in Uttar Pradesh.

He denied a media report that the seminary was opposed to men and women working together.  “No new fatwa was issued,” Maulana Munshi told IANS on telephone, adding that even the opinion on dress code was given when a Muslim woman desired to know if women could go to work without a ‘purdah’ or veil. “That too is one-and-a-half months old,” he said.  But the media report claiming that the Deoband seminary had issued a “fatwa” against working women has led to sharp reactions from leaders and scholars from the Muslim community.

அதாவது ஃபத்வா ஏற்கெனெவே உள்ளது போலும்!

அப்படியென்றல், அந்த ஃபத்வாவை மீறித்தான் –

  1. இத்தனை முஸ்லீம் பெண்கள் ஆண்களுடன் பேசுகிறார்களா,
  2. பள்ளிக்கூடங்களுக்கு செல்கிறர்களா?
  3. கல்லூரிகளுக்குப் படிக்கச் செல்கின்றனரா?
  4. “கோ-எஜுகேஷன்” படிப்பகங்கள், பயிற்ச்சிக் கூடங்கள்………………….முதலியவற்றிற்குச் செல்கிறார்களா?
  5. மருத்துவர்களிடம் என்ன செய்வார்கள், உடம்பைக் கட்டாமலே மருந்து வாங்கிக் கொண்டு சென்றுவிடுவார்களா?
  6. காரில் சென்று வேலைசெய்கிறார்களா,
  7. விமானங்களில் ஆண்களுக்குப் பக்கத்தில் உட்கார்ந்து கொண்டு பறக்கிறர்களா
  8. வேலை விசயமாக அவ்வாறு ஆண்களுடன் சென்று வருகிறாற்களா?
  9. சினிமாக்களில் நடித்து வருகிறார்களா?
  10. பாடுகிறார்கள்……………………………….
  11. ஆடுகிறர்கள்,…………………………
  12. விளையாடுகிறார்கள்………..

இதில் வேடிக்கை என்னவென்றால், இந்த விளக்கமுன் தொலைபேசியில் அளித்துள்ளார்களாம்!

  • நாயை வீட்டில் வைத்துக் கொள்ளலாமா, வேண்டாமா
  • “டை” அடிக்கலாமா, கூடாதா
  • “லிப்-ஸ்டிக்” உபயோகிக்கலாமா, கூடாதா
  • பூ வைத்துக் கொள்ளாலாமா, கூடாதா
  • புடவைக் கட்டலாமா, கூடாதா
  • பட்டுப்புடவைக் கட்டலாமா, கூடாதா
  • தாலி கட்டலாமா., கூடாதா
  • இந்துக்களின் திருமணங்களுக்கு செல்லலாமா, கூடாதா
  • அவர்கள் ஏதாவது தின்கக் கொடுத்தால், எடுத்துக் கொள்ளலாமா, கூடாதா
  • பிறகு அதனை சாப்பிடலாமா, கூடாதா
  • வெத்தலை, பாக்கு கொடுத்தால்……………..
  • குங்குமம் கொடுத்தால்………………
  • அமங்களமா,  மங்களமா……….
  • தீட்டா……………இல்லையா………….
  • ……………………
  • …………
  • ……..
  • ….
  • ..

இப்படி பிரச்சினைகள் ஆயிரக்கணக்கணக்காக நீட்டிக் கொண்டே போகிறார்கள் முஸ்லீம் நண்பர்கள். பல வெளிப்படையாக வொவாதிக்கின்றனர், பல ஜமாத் கூட்டங்களில், நான்கு சுவர்களில் மறைக்கப் பட்டு விடுகின்றன.

இந்துக்கள் ஏன் இதைப் பற்றிக் கவலைப்படவேண்டும், அவை எப்படி இந்துக்களைப் பாதிக்கிறது? ஆமாம், இவர்கள் இருப்பது, இந்துக்களின் நடுவில். இவையெல்லாமே, இந்துக்களின் பாதிப்பினால்தான் என்று இஸ்லாமிய வல்லுனர்கள் கூறுகிறார்கள். ஆனால், அவர்கள், பெரும்பாலான முஸ்லீம்களே இந்துக்கள்தாம் என்று மறந்து விடுகின்றனர். ஆகவே, தங்கள் பிரச்சினை என்று சொல்லிக் கொண்டு, தாக்கும் போது இந்துக்களை, இந்து சின்னங்களைத்தான் முஸ்லீம்கள் தாக்குகின்றனர்.

Explore posts in the same categories: ஃபத்வா, அழகிய இளம் பெண்கள், இமாம், உலமா வாரியம், உள் ஒதுக்கீடு, சரீயத், சரீயத் சட்டம், நிகாப், பர்கா, பர்தா, பர்தா அணிவது, பர்தா காக்கும் உடையா?, பர்தா மத-அடையாளமா?, முஸ்லிம் பெண்கள், முஸ்லிம் பெண்கள் உரிமை, முஸ்லிம் பெண்கள் மாநாடு, ஹிஜாப்

குறிச்சொற்கள்: , , , , , , , , , , , , , , , ,

You can comment below, or link to this permanent URL from your own site.

3 பின்னூட்டங்கள் மேல் “முஸ்லீம் பெண்கள் ஆண்களுடன் சேர்ந்து வேலை செய்யலாமா?”

  1. vedaprakash Says:

    Deoband fatwa: It’s illegal for women to work, support family
    Pervez Iqbal Siddiqui, TNN, May 12, 2010, 02.40am IST
    http://timesofindia.indiatimes.com/india/Deoband-fatwa-Its-illegal-for-women-to-work-support-family/articleshow/5919153.cms

    LUCKNOW: Darul Uloom Deoband, the self-appointed guardian for Indian Muslims, in a Talibanesque fatwa that reeked of tribal patriarchy, has decreed that it is “haram” and illegal according to the Sharia for a family to accept a woman’s earnings. Clerics at the largest Sunni Muslim seminary after Cairo’s Al-Azhar said the decree flowed from the fact that the Sharia prohibited proximity of men and women in the workplace.

    “It is unlawful (under the Sharia law) for Muslim women to work in the government or private sector where men and women work together and women have to talk with men frankly and without a veil,” said the fatwa issued by a bench of three clerics. The decree was issued over the weekend, but became public late on Monday, seminary sources said.

    At a time when there is a rising clamour for job quotas for Muslims in India and a yearning for progress in the community that sees itself as neglected, the fatwa, although unlikely to be heeded, is clearly detrimental.

    Even the most conservative Islamic countries, which restrict activities of women, including preventing them from driving, do not bar women from working. At the peak of its power, the Taliban only barred women in professions like medicine from treating men and vice versa. But there was a never a blanket ban on working, although the mullahs made it amply clear that they would like to see the women confined to homes.

    The fatwa, however, drew flak among other clerics.

    “Men and women in Sharia are entitled to equal rights. If men follow the Sharia, there is no reason why women can’t work with them,” said Rasheed, the Naib Imam of Lucknow’s main Eidgah Mosque in Aishbagh.

    Mufti Maulana Khalid Rasheed of Darul Ifta Firangi Meheli — another radical Islamic body which also issues fatwas — criticized the Deoband fatwa as a retrograde restriction on Muslim women.

    The fatwa was in response to a question whether Muslim women can take up government or private jobs and whether their salary should be termed as `halal’ (permissible under the Sharia) or `haram’ (forbidden).

    Well-known Shia cleric Maulana Kalbe Jawwad, however, justified the fatwa. “Women in Islam are not supposed to go out and earn a living. It’s the responsibility of the males in the family,” he said. “If a woman has to go for a job, she must make sure that the Sharia restrictions are not compromised,” he added, citing the example of Iran, where Muslim women work in offices but have separate seating areas, away from their male counterparts.

    In Lucknow, a city with strong secular and progressive traditions, where Muslim families train their daughters to be doctors, engineers and executives, there was a sense of shocked disbelief even in conservative quarters that such a decree could come from those who consider themselves to be advocates of the community.

    “I am also a working woman and also ensure that my Sharia is not compromised,” said Rukhsana, a lecturer at a girl’s college in Lucknow and a member of the executive committee of All India Muslim Personal Law Board (AIMPLB). “It’s not necessary that one would have to go against the Sharia when going to work.”

    “Name one Islamic country which does not have a national airline and does not hire airhostesses? If I know correctly, even the Saudi Airlines has hostesses and they don’t wear a veil,” said Shabeena Parveen, a computer professional in the city.

  2. vedaprakash Says:

    ‘Stop meddling in our lives and stick to praying’
    TNN, May 12, 2010, 12.11am IST
    http://timesofindia.indiatimes.com/India/Stop-meddling-in-our-lives-and-stick-to-praying/articleshow/5919177.cms

    NEW DELHI: Prominent women have slammed as “retrograde” and “interfering” the fatwa issued by the Darul Uloom of Deoband against women going to work alongside men.

    Reacting strongly to the decree, Anhad founder and social activist Shabnam Hashmi said, “I don’t recognize the Deoband. I think they are interfering in Muslim women’s lives. They should stick to praying.” She added that while this would not impact educated women like her, there was a certain section in society that would have to bear the brunt of such pronouncements. Hashmi stressed the need for a forum where liberal educated Muslims could express themselves and be heard.

    Former Law Commission member and Supreme Court lawyer Kirti Singh, however, felt that the fatwa had no relevance and was entirely meaningless. “Women are meeting men, going out and these fatwas are quite meaningless,” she said, adding that it would not stop families from sending girls to school or encouraging them to be financially independent.

    Sudha Sundararaman of All India Democratic Women’s Association said that at a time when women were struggling to make a mark as elected representatives and entering into other areas of activity, such “conservative and backward looking impositions” were discouraging. “Deoband is trying to assert itself on the basis of religion but forces of change have picked up among women against this retrograde behaviour,” Sundararaman said.

  3. K. Venkatraman Says:

    Both Christanity and Islam do not have culture, tradition, heritage and civilization of their own, as they have heavily borrowed from other religions of the world at different places and times. For everything, they have to trace their origins to various countries and sources, which in turn are subjected to interpretation.

    As the Hindu religion (no communal interpretation) has been the oldest historically (though that name might not have been used) and its offshoots Jain and Buddhist faiths were also spread to other countries, thus the Indian influence is found underneath of every substratum of every other society cannot be erased out easily.

    For them, it – the fact – could not be acceptable, indigestible, and relishable, but the facts cannot be denied, as even today, the so-called archaeological evidences found in the excavations in the gulf- countries do not match with their present culture, but point to Indian.

    Though, they want to suppress such so-called “pre-islamic” evidences, many times, again and again, they coming out during the excavations and they tell the truth.

    So it is better for them tio undestand and live peaceful working for the progress of India, as they can live peacefully here.


மறுமொழியொன்றை இடுங்கள்

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  மாற்று )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  மாற்று )

Connecting to %s


%d bloggers like this: