இஸ்லாமிய ஹஜ் யாத்திரையும், “காஃபிர்” அரசு உதவியும்!

ஹஜ் மானியம் 941 கோடிகளுக்கு உயர்ந்துள்ளது!

ஹஜ் யாத்திரைக்கு செக்யூலார் அரசாங்கம் கோடிகளை அள்ளித் தருகிறது. இது பத்து வருடங்களில் சுமார் ஏழு மடங்கு உயர்ந்துள்ளது

வருடம் கோடிகள்
2000-01 137
2001-02 154.5
2002-03 170
2003-04 200
2004-05 225
2005-06 280
2006-07 378
2007-08 513.87
2008-09 620
2009-10 941

முஸ்லீம் ஓட்டு வங்கியை நம்பி இவ்வாறு காங்கிரஸ் மற்ற கூட்டணி கட்சிகள் இருப்பதால், இதனை நிறுத்த அவர்களுக்கு தைரியம் உண்டா என்று தெரியவில்லை. முஸ்லீம்களும், இத்த்தகைய மானியம் கொடுக்கக் கூடாது என்கிறார்களேத் தவிர, வாங்கிக் கொண்டு சென்றுதான் வருகிறார்கள். மானியமும் உயர்ந்து கொண்டே இருக்கிறது!

ஹஜ் பயணிகளின் எண்ணிக்கையை அதிகரிக்க சட்டசபையில் கோரிக்கை
ஏப்ரல் 22,2010,00:00  IST

http://www.dinamalar.com/Political_detail.asp?news_id=17871

Latest indian and world political news information

சென்னை:’தமிழகத்திலிருந்து ஹஜ் பயணம் செல்பவர்களின் எண்ணிக்கையை அதிகரிக்க நடவடிக்கை எடுக்க வேண்டும்’ என, சட்டசபையில் கோரிக்கை விடப்பட்டது.சட்டசபையில் நேற்று கேள்வி நேரத்தின் போது நடந்த விவாதம்:ரவிக்குமார் – வி.சி: ஹஜ் பயணம் செல்பவர்களின் எண்ணிக்கையை உயர்த்த அரசு ஆவன செய்ய வேண்டும். ஹஜ் பயணம் செல்பவர்கள் தங்குவதற்கான இடத்தை மத்திய அரசு புக் செய்து அதற்கான பணத்தை பயணிகளிடமிருந்து பெறுகிறது.
இதில் காலதாமதம் ஏற்படுவதால் நல்ல இடம் கிடைக்காமல் போகிறது. மத்திய அரசு முதலில் இடத்தை புக் செய்து பின் பயணிகளிடமிருந்து பணத்தை பெற நடவடிக்கை எடுக்க வேண்டும்.
பன்னீர்செல்வம் – அ.தி.மு.க: அ.தி.மு.க., ஆட்சியில் ஹஜ் பயணம் செல்ல மனு செய்தவர்கள் அனைவருக்கும் மத்திய அரசுடன் பேசி, செல்வதற்கு வழி செய்யப்பட்டது. தற்போது மனு செய்த அனைவரும் ஹஜ் பயணம் செல்ல அனுமதி வழங்க வேண்டும்.
அமைச்சர் மைதீன்கான்: கடந்த 2009ம் ஆண்டு தமிழகத்திலிருந்து ஹஜ் பயணம் செய்ய 2,700 பேருக்கு மத்திய அரசு அனுமதி வழங்கியது. ஆனால் முதல்வர், துணை முதல்வர் மத்திய அரசுக்கு கடிதம் எழுதியதால், 1,116 பேர் கூடுதலாக சேர்த்து 3,816 பேர் ஹஜ் பயணம் சென்றனர். ஹஜ் பயணம் செய்ய விண்ணப்பிப்பவர்கள் எண்ணிக்கை ஆண்டுதோறும் அதிகரிக்கிறது.
இந்த ஆண்டு, மூன்று முறை தொடர்ந்து ஹஜ் பயணம் செல்ல விண்ணப்பித்தவர்களை குலுக்கல் இல்லாமலே தேர்வு செய்ய முடிவு செய்யப்பட்டுள்ளது. மற்றவர்கள் குலுக்கல் முறையில் தேர்வு செய்யப்படுவர். 2009ம் ஆண்டு 16 ஆயிரத்து 735 பேர் ஹஜ் பயணம் செல்ல விண்ணப்பித்தனர்; 3,816 பேர் ஹஜ் பயணம் சென்றனர்.இவ்வாறு விவாதம் நடந்தது.

ஹஜ் யாத்திரை முதல் குழு புறப்பட்டது
அக்டோபர் 24,2009,00:00  IST

http://www.dinamalar.com/Political_detail.asp?news_id=14553

Latest indian and world political news information

சென்னை:தமிழகத்தில் இருந்து ஹஜ் பயணத்திற்கான முதல் குழு நேற்று அதிகாலை புறப்பட்டது. முதற்கட்டமாக, 416 பேர் விமானம் மூலம் மதீனா புறப்பட்டுச் சென்றனர். தமிழகம், புதுச்சேரி மற்றும் அந்தமான், நிகோபரில் இருந்து இந்த ஆண்டு மொத்தம் 3,833 பேர் புனித ஹஜ் பயணம் மேற்கொள்ள இருக்கின்றனர்.

தமிழகத்தில் இருந்து ஆறு குழந்தைகள் உள்ளிட்ட மூன்றாயிரத்து 458 பேரும், புதுச்சேரியில் இருந்து 247 பேரும், அந்தமான், நிகோபர் தீவுகளில் இருந்து 101 பேரும் ஹஜ் பயணம் மேற்கொள்கின்றனர்.ஹஜ் பயணத்திற்கான முதல் குழு நேற்று காலை சென்னையில் இருந்து மதீனா புறப்பட்டது. சவுதி அரேபியன் ஏர்லைன்ஸ் மூலம் நேற்று காலை 6 மணிக்கு 198 ஆண்கள், 218 பெண்கள் உள்ளிட்ட 416 பேர் புறப்பட்டுச் சென்றனர். அவர்களை, இளைஞர் நலம் மற்றும் விளையாட்டுத் துறை அமைச்சர் மைதீன்கான், தமிழ்நாடு ஹஜ் கமிட்டியின் உறுப்பினர் செயலர் அலாவுதீன் உட்பட ஏராளமானோர் சென்னை விமான நிலையத்தில் வழியனுப்பி வைத்தனர்.

அமைச்சர் மைதீன்கான் பேட்டியளிக்கையில், “ஹஜ் பயணத்திற்கு தமிழக அரசு தேவை யான உதவிகளை செய்து வருகிறது. இதற்காக, முதல்வர் கருணாநிதிக்கும், துணை முதல்வர் ஸ்டாலினுக்கும் நன்றியை தெரிவித்துக் கொள்கிறோம். இன்று (நேற்று) துவங்கியுள்ள இந்த ஹஜ் பயணம் வரும் 31ம் தேதி வரை தொடரும்.

ஹஜ் யாத்திரை செல்பவர்கள் அங்கு தங்கள் கடமைகளை முடித்துக் கொண்டு, வரும் டிசம்பர் 4ம்தேதி முதல் திரும்பத் துவங்குவர். ஒவ்வொரு ஆண்டும் ஹஜ் யாத்திரைக் காக வரும் விண்ணப் பங்களின் எண்ணிக்கை அதிகரித்துக் கொண்டே போகிறது. எனவே, தமிழகத்திற்கு கூடுதல் ஒதுக்கீடு செய்ய வேண்டும் என்று கோரிக்கை வைக்க உள்ளோம்’ என்றார்.

Explore posts in the same categories: காஃபிர், காஃபிர் இந்தியர்கள், காஃபிர்கள், சரீயத், சரீயத் சட்டம், செக்யூலார் அரசாங்கம், தமிழ்நாடு ஹஜ் கமிட்டி, முஸ்லீம் ஓட்டு வங்கி, விண்ணப் பங்களின் எண்ணிக்கை, ஹஜ், ஹஜ் கமிட்டி, ஹஜ் பயணம், ஹஜ் மானியம், ஹஜ் யாத்திரை, Uncategorized

குறிச்சொற்கள்: , , , , , , , ,

You can comment below, or link to this permanent URL from your own site.

2 பின்னூட்டங்கள் மேல் “இஸ்லாமிய ஹஜ் யாத்திரையும், “காஃபிர்” அரசு உதவியும்!”

  1. vedaprakash Says:

    Haj subsidy has Air India fuming
    Shauvik Ghosh
    Posted: Saturday, Sep 13, 2008 at 2305 hrs IST
    Updated: Saturday, Sep 13, 2008 at 2305 hrs IST
    http://www.financialexpress.com/news/haj-subsidy-has-air-india-fuming/360651/0

    New Delhi, Sep, 12 2008 : The Cabinet’s decision to increase the number of pilgrims availing the Haj subsidy and flying by the national carrier this year has had Air India fuming. For a carrier already reeling under Rs 2,000-crore loss and burdened with severe employee-related issues, a welfare measure like this puts undue duress on it.

    Interestingly, Air India does not even get to set the amount of fare payable to the carrier transporting the pilgrims. This is set by the Saudi Arabia Airlines that also carries out the Haj duty.

    “The sheer volumes of people and logistics and resources that go in the Haj duties is huge,” an official attached with the national carrier said.

    “Aircraft engaged in Haj duty have to first pick up pilgrims from the smaller towns which have been approved as part of the hub and spoke arrangement, and then after they drop the pilgrims to the final destination, they come back empty,” he added. Similarly, in order to pick up the pilgrims, the aircraft have to go to Jeddah empty, which results in an increase in expenditure. Any commercial airliner does not view huge aircraft flying empty favourably as it implies a loss in revenue.

    Last year, Air India had pitched for allowing private airlines to operate Haj flights, saying this could lead to a cut in fares and reduce the subsidy burden.

    Under a bilateral agreement between India and Saudi Arabia, any Indian going for the Haj has to fly by Air India or Saudi Arabian Airlines, giving the two carriers a monopoly in carrying the pilgrims.

    In a reply to a query under the Right to Information Act, Air India had said: “There is no benefit to the government of India (in giving) AI and Indian monopoly in operating Haj flights. Allowing private airlines to operate on Haj flights may result in reduction in fares and reduction in burden of subsidy to the government.”

    The reply, by Air India’s then public information officer and general manager (finance) A J D’Souza to Mumbai-based activist Attar Azeemi’s query dated June 22, 2007, stated “Air India does not have the capacity to operate Haj flights. Therefore, aircraft are leased by AI for carriage of Haj pilgrims,” D’Souza said.

    Over and above this, according to Air India officials, one major reason for last year’s severe delays and cancellations in air travel faced by the national carrier was the diversion of aircraft towards Haj operations. Since 1993 (except 1997), due to the heavy volume of passengers going on the Haj, Air India started wet-leasing aircraft from other carriers. The Haj season comes during the peak season for air travel and aircraft for lease come at a premium. Wet-leasing involves the hiring of an aircraft along with its pilot and crew. Last year, Air India wet-leased three aircraft from low-cost carrier Spicejet to aid in Haj operations.

    The standing committee on external affairs and the transport and tourism parliamentary standing committee had also recommended that the government progressively reduce and eventually eliminate the Haj subsidy altogether. The expenditure reforms commission in its tenth report has recommended that till the time the modalities of phasing out of the subsidy is decided, it should be frozen and the number of pilgrims availing it should also be frozen.

    The Cabinet on Thursday kept the amount paid by the pilgrims for the round trip to Jeddah and Medina at Rs 12,000, as it has remained since 1994. In 1991, the amount paid by the pilgrims was Rs 10,000 as against Rs 14,056 per passenger paid to Air India by the government. This amount was then gradually raised to Rs 12,000 by 1994 against Rs 17,000 paid to the carrier. Last year, while 1,10,000 pilgrims availed the subsidy paying only Rs 12,000 each, the amount paid by the government to the carrier was Rs 47,454 per passenger.

    According to sources, the total cost for Haj operations last year (for 1,10,000 pilgrims) was Rs 727 crore of which the subsidy requirement was Rs 595 crore.

    This year, in order for the pilgrimage of 1,23,211 pilgrims, the total cost estimated by the government is Rs 847 crore, of which the subsidy requirement will be approximately Rs 700 crore.

    Air India has been operating the Haj charter flights since 1954. Before that, pilgrims used to travel by ship with the ministry of shipping paying the subsidy.

    The number of Haj pilgrims has risen significantly since 31,000 in 1995. In 2000, Air India carried 71,924 pilgrims to Jeddah and on Thursday the Cabinet approved an increase in the total Haj pilgrims that can avail the subsidy to 1,23,211 from 1,10,000 a year earlier.

    According to sources, there are four main elements in calculating the cost of operating the Haj subsidy.

    These include ACMI (aircraft, crew, maintenance and insurance), other operational costs like airport charges and catering among other services, unrecovered hidden cost like salaries of people working the whole year for smooth Haj operations and the service tax on Haj operations levied by the service tax department for which exemption has been denied by the finance ministry.

  2. vedaprakash Says:

    The Haj Haggle :
    Shafi Rahman, The Haj Haggle, India Today, April 26, 2010, p.12

    The Haj subsidy to Air india, touching Rs 941 crore for 2009-10, has always stood for a darker shade of minority politics. Now, when the UPA government has moved a plan to phase out the subsidy for pilgrims, many expected a backlash from the Muslim leadership. But the community is applauding the plan to stop the Haj subsidy, which was said to have made Muslims pawns in the appeasement game. The subsidy was introduced in the early ‘70s after the oil crisis which caused losses to Moghul Line – a Shipping Corporation of India subsidiary – which operated a four-ship Haj service. The government’s current phase-out, though, is expected to run into trouble, particularly, because there is no convincing alternate plan. Muslim organizations, including the Muslim Personal Law Board, are asking the government to put and end to Air India’s baggage, which amounts to about Rs.57,000 per pilgrim. The pilgrims, about 1,65 lakh a year, contribute Rs 12,000 each besides spending Rs 1 lakh each on their accommodation and transportation in Saudi Arabia. Competitive bidding between airlines can bring the travel costs of the pilgrims down to almost what they actually pay. Rajya Sabha Deputy Chairman Rahman Khan and some Muslim MPs have called for a fund to pool and invest savings of the pilgrims. Good economics, perhaps. But it will take stronger political will to deal with votebank politics.


மறுமொழியொன்றை இடுங்கள்

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  மாற்று )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  மாற்று )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  மாற்று )

Connecting to %s


%d bloggers like this: